luni, 22 aprilie 2019

Stiu ce înseamna

” Știu ce înseamnă. Sunt oameni care gândesc că îmi vine ușor "să mă dau mare român" prin Covasna si Harghita, atât timp cât eu stau la Brașov și nu locuiesc în unul dintre cele două județe. În primul rând, nu aceasta este intenția mea, să mă dau mare român, ci doar să-mi fac datoria de român, după măsura puterilor mele. În al doilea rând, lăsând la o parte faptul că sunt un fel de navetist pe ruta Brașov- Covasna - Harghita, le spun tuturor că am locuit în Târgu-Mureș opt ani de zile, manifestându-mă la fel ca acum, având pe atunci, pe când eram mai tânăr, chiar și unele "excese", cum le-ar putea defini unii. Am cunoscut pe deplin ce înseamnă traiul printre etnicii maghiari; am fost vecin în campusul universitar din oraș cu studenți maghiari, mulți dintre ei fiind chiar din Covasna şi Harghita. Am trecut cam prin toate în contactul cu unii dintre ei, am fost şi prin spital la urgență în miez de noapte, cu arcada spartă și ochiul puțin "machiat" cu mov, am luat și înjurături și huiduieli. Am dat peste cap si pocalul "oferit" de trădători. M-am dus și unde era cel mai greu; împreună cu alți patru camarazi am trecut cu Steagurile Tricolore fix prin mijlocul celor aproape zece mii de maghiari adunați în centrul orașului Târgu-Mureș, cu prilejul vizitei de stat a președintelui Ungariei în România. S-au auzit numai murmure atunci, deși puteam fi linșați, dacă "publicul" nostru nu ar fi rămas de-a dreptul uluit). Așadar nu mi-e teamă decât de Dumnezeu. Si atunci mergeam prin satele județului Mureș cu faptă și credință în Neamul cel Sfânt Românesc. Așadar ştiu ce înseamnă. Pentru a ști, nu trebuie obligatoriu să mă mut cu acte în Covasna sau Harghita, oameni buni. Am trăit ce trăiți voi și n-am dat niciun pas înapoi; dar vă promit că dacă Bunul Dumnezeu mă va ajuta, mă voi stabili în Covasna sau Harghita. Să nu vă îndoiți, voi fi același, așa cum am mai fost şi cum sunt: un simplu român care se străduiește să-și facă pâna la capăt datoria. În 2015 au vrut să ne arunce în aer la Târgu Secuiesc teroriștii maghiari. Atunci am avut Acțiunea 1000 de steaguri tricolore pentru Covasna si Harghita, 500 dintre drapele fiind pentru românii din oraş si împrejurimi. Acum, cu două zile în urmă, primarul din Sfântu Gheorghe cere anchetarea românilor care au protestat la Teatrul Andrei Mureșanu împotriva batjocoririi Zilei Naţionale prin piesa ,,Nu chiar 1918”. Lupta continuă, fără șovăire! Doamne ajută! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu